MLP Group poszerza i wzmacnia Zarząd

Rada Nadzorcza MLP Group powołała Monikę Dobosz i Agnieszkę Góźdź do Zarządu Spółki w ramach trwającej kadencji. Tym samym organ zarządczy dewelopera, rozwijającego działalność na rynku polskim, niemieckim, austriackim i rumuńskim, został poszerzony do pięciu osób.

Rada Nadzorcza MLP Group zadecydowała o wzmocnieniu struktur zarządczych spółki. Do Zarządu powołana została Monika Dobosz odpowiedzialna za pion finansowy oraz Agnieszka Góźdź rozwijająca obszar leasingu. Skład ścisłego kierownictwa Grupy powiększył się tym samym do pięciu osób.  

Monika Dobosz do MLP Group dołączyła w 2009 r. jako kierownik działu sprawozdawczości finansowej. W 2014 roku została powołana na stanowisko Dyrektora Finansowego. W tej roli jest odpowiedzialna za sprawozdawczość finansową, zarządzanie procesem budżetowania dla grupy kapitałowej i spółek zależnych, aranżowanie nowych źródeł finansowania dla inwestycji Grupy oraz nadzór nad zespołami księgowości, kontrolingu i sprawozdawczości. Monika Dobosz posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie finansów i rachunkowości, z czego 14 lat w sektorze nieruchomości. Przed MLP Group pracowała w Fadesa Polnord Polska, Parker Hannifin jako Zastępca Głównego Księgowego. Jest absolwentką Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Bankowość oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Sprawozdawczość Finansowa.

Agnieszka Góźdź jest odpowiedzialna za komercjalizację parków i pozyskiwanie nowych gruntów w Polsce. Wspiera również wejście MLP Group na nowe rynki w Europie i rozwój firmy. Do zespołu MLP Group dołączyła siedem lat temu. Posiada 16 letnie doświadczenie na rynku powierzchni magazynowych. Przed dołączeniem do MLP Group pracowała jako ekspert dla wiodących firm doradczych z branży nieruchomości, między innymi: Cushman _ Wakefield, CA IMMO Real Estate Management Poland, AXI IMMO GROUP, King Sturge. Jest absolwentką Prywatnej Wyższej Szkoły Businessu i Administracji w Warszawie. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu zarządzania nieruchomościami komercyjnymi na Politechnice Warszawskiej.

„Poszerzenie Zarządu związane jest z dynamicznym rozwojem MLP Group. Na przestrzeni ostatnich lat, licząc od naszego debiutu na rynku publicznym, zwielokrotniliśmy wartość spółki osiągając obecnie kapitalizację na poziomie blisko 1,5 mld zł. Grupa tworzy europejską platformę nowoczesnych parków biznesowych i logistycznych. Jesteśmy obecni na rynku polskim, niemieckim, austriackim i rumuńskim posiadając w swoim portfolio 19 centrów z potencjałem zabudowy wynoszącym ok. 1,6 mln m2. Mamy również zawartych szereg umów rezerwacyjnych na zakup nowych gruntów pod planowane kolejne parki logistyczne w Polsce i w ramach ekspansji na terenie Europy Zachodniej. W najbliższych latach w jeszcze większym stopniu będziemy koncentrować się na projektach z zakresu logistyki miejskiej mających wysoki potencjał wzrostu na rynkach, odpowiadając m.in. na potrzeby wynikające z ewolucji handlu e-commerce. Wprowadzenie do Zarządu osób odpowiadających za obszar finansów i komercjalizacji ułatwi i przyspieszy proces decyzyjny przy dalszym szybkim wzroście skali działania” – powiedział Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.

MLP Group utrzymuje bardzo dobrą kondycję finansową oraz bardzo wysokie tempo wzrostu. W I półroczu br. Grupa rozwijająca działalność na rynku polskim, niemieckim, austriackim i rumuńskim osiągnęła rekordowe wyniki leasingu. Planowana jest ekspansja na nowe rynki oraz dalsze dynamiczne zwiększanie skali działania. Deweloper sukcesywnie realizuje również projekty mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu swojej działalności na środowisko naturalne. Zgodnie ze standardem Grupy wszystkie realizowane nowe inwestycje są obligatoryjnie objęte certyfikacją BREEAM na poziomie co najmniej „Very Good”. Strategia MLP Group w zakresie rozwiązań ekologicznych zakłada dostosowywanie także istniejących obiektów do wymogów zielonych certyfikatów.

***

MLP GROUP S.A. – najważniejsze informacje

MLP Group jest wiodącym deweloperem, właścicielem i zarządcą wysokiej jakości parków logistycznych i przemysłowych oraz parków biznesowych przeznaczonych dla lekkiej produkcji przemysłowej, działającym na rynku polskim, niemieckim, austriackim i rumuńskim. Firma jest właścicielem i zarządcą portfela nieruchomości, o łącznej powierzchni najmu w obiektach gotowych lub posiadających pozwolenia na budowę wynoszącej ok. 1,55 mln m2. Wartość aktywów netto firmy wynosi 1,82 mld zł (na koniec grudnia 2021 roku). Od 2013 roku MLP Group jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (ISIN: PLMLPGR00017).

Spółka posiada biura w Warszawie, Monachium, Wiedniu i oferuje dostosowane do indywidualnych potrzeb, dedykowane rozwiązania w zakresie nieruchomości dla klientów i najemców z różnych branż, w tym logistycznej, handlu detalicznego, e-commerce, produkcyjnej i motoryzacyjnej.

Więcej informacji na temat MLP Group można znaleźć na stronie www.mlpgroup.com

***

Więcej informacji także na www.mlpgroup.com

Budownictwo w Polsce

Definicję tej branży określa ustawa o prawie budowlanym z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz.U.Nr 89, poz 414). Składają się na nią 3 różne ustawy, które regulują sfery zamówień publicznych, jakimi są roboty budowlane. Ustawy te wzajemnie się dopełniają, są nimi:

1. Prawo zamówień publicznych – dotyczy ono robót budowlanych jako zamówienia publicznego. Reguluje ono cały proces udzielenia zamówienia oraz zasady co do tego szczególnego przedmiotu zamówienia. W prawie zamówień publicznych, roboty budowlane są umieszczone min. w art. 13 p.z.p gdzie są określone trzy podstawowe kategorie przedmiotu zamówienia publicznego – usługi, dostawy i roboty budowlane:

“Art. 13a. 1.  Zamawiający, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1  i 2, oraz  ich  związki, nie  później niż 30 dni od dnia przyjęcia budżetu lub planu finansowego przez uprawniony organ, sporządzają plany postępowań o udzielenie zamówień, jakie przewidują przeprowadzić w danym roku finansowym oraz zamieszczają je na stronie internetowej.

2. Plan postępowań o udzielenie zamówień zawiera w szczególności informacje dotyczące:

1) przedmiotu zamówienia;

2) rodzaju zamówienia według podziału na zamówienia na roboty budowlane, dostawy lub usługi;

3) przewidywanego trybu lub innej procedury udzielenia zamówienia;

4) orientacyjnej wartości zamówienia;

5) przewidywanego terminu wszczęcia postępowania w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym.”

Roboty budowlane są tu zidentyfikowane jako odesłanie do odpowiednich zapisów prawa budowlanego. Regulacje dotyczące zamówień na roboty budowlane znajdują się również w art. 40 p.z.p., w art. 30 p.z.p gdzie odnoszą się do sposobu opisu przedmiotu zamówienia, oraz w art. 33 i 35 p.z.p. odnośnie ustalania wartości zamówienia i terminów.

2. Prawo budowlane pozwala poprawnie zdefiniować przedmiot zamówienia jakim są roboty budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118).

3. Kodeks cywilny, w art. 647-658, odnosi się do umowy o roboty budowlane, dotyczy formy tej umowy, zakresu robót, zapłaty, odpowiedzialności za szkody, szczegółów odbioru robót oraz o prawie odstąpienia od umowy. Na jego podstawie można ocenić stosunek prawny łączący obie strony – wykonawczą i zlecającą oraz konsekwencje cywilnoprawne w związku z zawarciem umowy.

Wszystkie trzy ustawy mają za zadanie regulować wzajemnie dopełniające się sfery zamówień publicznych, których przedmiotem są roboty budowlanych.

Prawie połowa budynków mieszkalnych w Polsce to te z okresu PRL. Dodatkową grupę stanowią budynki postawione jeszcze w okresie II RP i wcześniej. Pozostała część to budownictwo współczesne. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego dotyczącego budownictwa mieszkaniowego w Polsce, od stycznia do kwietnia 2015 roku oddano do użytku 41839 mieszkań. Dodatkowo raport Głównego Urzędu Statystycznego mówi o tym, że w analogicznym okresie wydano również 53944 pozwolenia na budowę mieszkań, co stanowi ponad 10% wzrostu w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku.

GUS badał również koniunkturę w budownictwie. Inwestorzy skarżyli się na niedobór wykwalifikowanej kadry pracowniczej, na niepewną sytuację gospodarczą oraz różnorodne koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w tym sektorze. Inwestorzy w branży budownictwa zwrócili uwagę również na niejasne i niespójne przepisy prawa budowlanego. Jak widać zostało jeszcze dużo do zrobienia, jednak ilość inwestycji w budownictwie może powodować umiarkowany optymizm. Dynamika budownictwa w Polsce pozwala wierzyć, że może być tylko lepiej.

Dużo informacji na temat budownictwa w Polsce dostarcza nam wydana przez GUS publikacja “Budownictwo- Wyniki Działalności w 2013 R.” . Na oficjalnej stronie Głównego Urzędu Statystycznego możemy zapoznać się z nią w sposób szczegółowy. W tej obszernej, polsko-angielskiej publikacji, zawarto istotne informacje na temat wyników budownictwa w omawianym okresie ze szczególnym uwzględnieniem produkcji budowlano - montażowej. W Polsce na przestrzeni ostatnich lat rozwój branży budowlanej przypomina sinusoidę, okresy spadku przeplatają się z okresami wzrostu liczby wznoszonych budynków.

“Za samodzielną funkcję techniczną w budownictwie uważa się działalność związaną z koniecznością fachowej oceny zjawisk technicznych lub samodzielnego rozwiązania zagadnień architektonicznych i technicznych oraz techniczno-organizacyjnych, a w szczególności działalność obejmującą:

  1. projektowanie, sprawdzanie projektów architektoniczno-budowlanych i sprawowanie nadzoru autorskiego;
  2. kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi;
  3. kierowanie wytwarzaniem konstrukcyjnych elementów budowlanych oraz nadzór i kontrolę techniczną wytwarzania tych elementów;
  4. wykonywanie nadzoru inwestorskiego;
  5. sprawowanie kontroli technicznej utrzymania obiektów budowlanych

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*