Usuwanie papy na budowie

usuwanie papy

Jeśli planujesz modernizację budynku, to powinieneś przygotować się także na dużą ilość odpadów. Wśród nich często pojawia się papa.

Wełna mineralna oraz papa są materiałami powszechnie wykorzystywanymi na budowach i podczas remontów do ocieplania nieruchomości oraz innych prac na terenie prywatnych i komercyjnych obiektów. Ich usuwanie oraz utylizacja może jednak okazać się problematyczna, zwłaszcza gdy odpadów jest sporo.

Papa jest odpadem klasyfikowanym pod kodem 17 03 80. Zagospodarowanie papy jako odpadu jest kosztowne, dlatego też jest to usługa droższa niż wywóz czystego gruzu lub też nawet wywóz odpadów pobudowlanych i poremontowych. Papa jest odpadem innym niż niebezpieczne klasyfikowanym pod kodem 17 03 80 i jest to połączenie nasączonej masą bitumiczną tektury z włókniną i mineralną posypką. Przez to odpad ten jest kłopotliwy w zagospodarowaniu

Papa, czyli materiał wykorzystywany do izolacji pokryć dachowych lub fundamentów. Jest produkowany w procesie nasączania masą smołową lub asfaltową tektury lub włókna szklanego. Starej papy również nie można umieścić w kontenerze na śmieci zmieszane ani składować na terenie posesji. Dlaczego? Bo odpad oznaczany kodem 17 03 80 – odpadowa papa – jest bowiem groźny dla środowiska naturalnego.

A co zrobić w sytuacji, kiedy pobliski punkt nie przyjmuje tego typu pozostałości budowlanych? W tym przypadku z pomocą przychodzą wyspecjalizowane firmy, które zajmują się wypożyczaniem kontenerów na odpady niebezpieczne lub specjalne oraz ich profesjonalnym wywozem. Skorzystanie z tego typu usług nie tylko chroni przed mandatem, ale również gwarantuje, że utylizacją papy zajmie się odpowiedni podmiot. Firmy zajmujące się wywozem dysponują specjalistycznym sprzętem i wiedzą na temat prawidłowych metod wywozu i utylizacji różnego rodzaju odpadów.

Budownictwo w Polsce

Praca w budownictwie to jednak nie tylko budownictwo przemysłowe,budownictwo drogowe czy mieszkaniowe.Praca w budownictwie to także renowacja i modernizacja zabytków i innych obiektów budowlanych. Niezbędni są również specjaliści BHP. Praca w budownictwie to także projekty architektoniczne tworzone przez biura projektowe. Rynek jest więc bardzo szeroki i czeka na niego dużo wyzwań i oczekiwań, którym będzie musiał sprostać.

Nie od dzisiaj wiadomo że w każdym kraju, Polska nie jest tu wyjątkiem, są lepiej i gorzej opłacane branże. W sektorze budownictwa najlepiej zarabiają oczywiście inżynierzy - warto przypomnieć, że w czasach PRL-u nie było to regułą, a bywało wręcz odwrotnie. Jednak nadal nie są to zadowalające stawki. Inżynier budowy zarabia średnio 4  tyś. zł, dla porównania średnia dla programisty wyniosła w 2014 roku 5600 zł. W branży budowniczej najlepiej w 2014 roku wypadli architekci - mogli się pochwalić zarobkiem około 4700 brutto, najniższą stawkę oferowano murarzom, było to średnio 2500 zł brutto. Jednak płace  w sektorze budowlanym ciągle idą w górę. Najwięcej zarabiają właściciele prywatnych firm, których jednak krępują inwestycyjnie wysokie podatki i niebotyczny jak na warunki europejskie ZUS.

Branża jednak ewidentnie staje na nogi, mimo kłód pod nogi rzucanych przez polski rząd i nieżyciowe ustawy. Należy ufać, że progres się utrzyma i będzie można swobodnie inwestować w Polsce, która stanowi miejsce atrakcyjne, nie tylko dla polskich, ale również dla zagranicznych inwestorów.

Sektor budownictwa drogowego w Polsce daje pole do popisu inwestorom. Stan nawierzchni polskich dróg pozostawia wiele do życzenia. Sytuacja jednak powoli się polepsza. Coraz więcej dobrego, dzieje się w sferze budownictwa drogowego. Miejmy nadzieję, że ten trend się utrzyma.

Rokrocznie powstają nowe inicjatywy wspierające krajowe budownictwo drogowePrzykładowo polska placówka naukowa Instytut Badawczy Dróg i Mostów, za pomocą ekspertyz i konsultacji wspiera inwestycje, modernizacje oraz remonty dróg i mostów. Prace badawcze, a także wdrożeniowe realizują zakłady placówki. Są to między innymi zakład betonu, diagnostyki nawierzchni czy zakład technologii nawierzchni.

Kolejnym przykładem, jednak o innej specyfice, jest Unia Rynku Budowlano-Inwestycyjnego działająca na rzecz zmiany istniejących regulacji prawa aby były bardziej przyjazne dla inwestycji w budownictwie. Celem nadrzędnym Unii Rynku jest obniżenie kosztów budowy infrastruktury drogowej, kosztów budownictwa mieszkaniowego i innych, poprzez zminimalizowanie biurokracji i skrócenie czasu na uzyskanie niezbędnych pozwoleń.

Instytucji wspierających w taki czy inny sposób budownictwo drogowe i inne jego rodzaje, jest w Polsce bardzo dużo. Nie sposób nawet wspomnieć o wszystkich. Pokazuje to jednak najdobitniej, że jest to temat cieszący się żywym zainteresowaniem, a branża charakteryzuje się stałym progresem, mimo gorszych okresów, szczególnie na przełomie ustrojowym oraz na początku obecnej dekady.

“Za samodzielną funkcję techniczną w budownictwie uważa się działalność związaną z koniecznością fachowej oceny zjawisk technicznych lub samodzielnego rozwiązania zagadnień architektonicznych i technicznych oraz techniczno-organizacyjnych, a w szczególności działalność obejmującą:

  1. projektowanie, sprawdzanie projektów architektoniczno-budowlanych i sprawowanie nadzoru autorskiego;
  2. kierowanie budową lub innymi robotami budowlanymi;
  3. kierowanie wytwarzaniem konstrukcyjnych elementów budowlanych oraz nadzór i kontrolę techniczną wytwarzania tych elementów;
  4. wykonywanie nadzoru inwestorskiego;
  5. sprawowanie kontroli technicznej utrzymania obiektów budowlanych

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*