Relokacja maszyn i linii produkcyjnych

relokacja maszyn

Usługa transportowa polegająca na relokacji czyli przenoszeniu maszyn jest w naszym kraju coraz powszechniejsza. Polska gospodarka rozwija się w miarę szybko, a rezultatem tego jest to, że firmy inwestują w swój rozwój. W takich sytuacjach zachodzi często potrzeba rozpoczęcia produkcji czy wykonywania usług w nowej siedzibie. W jednych przypadkach dzieje się tak, gdy firma rozrasta się i potrzebuje większych lub nowych siedzib, a w innych jest to potrzeba zmiany miejsca działalności np. ze względów ekonomicznych. Niezależnie od potrzeb, fabryki czy zakłady produkcyjne mogą skorzystać z usług firm transportowych specjalizujących się w relokacji maszyn oraz urządzeń, jak również innego dobytku.

Przenoszenie urządzeń, maszyn i linii produkcyjnych

Skorzystanie z tego typu usług jest konieczne głownie ze względu na rozmiary transportowanych urządzeń. Mało która firma będąca właścicielem takiego sprzętu, dysponuje jednocześnie odpowiednim sprzętem transportowym. Firmy oferujące przenoszenie maszyn dysponują zarówno odpowiednimi pojazdami transportowymi, głównie ciężarówkami, jak również sprzętem służącym do załadunku oraz rozładunku. Ponadto firmy oferujące relokację maszyn posiadają wykwalifikowaną kadrę pracowników, doświadczoną zarówno w zakresie transportu, jak i montażu oraz demontażu urządzeń. W gestii wykonawcy relokacji leży zdobycie ewentualnych pozwoleń na transport, wytyczenie jak najbardziej optymalnej trasy czy zabezpieczanie ładunku w trasie. Te ostatnie wymagania są istotne szczególnie, gdy transportowane są ładunki o dużych gabarytach lub stanowiące zagrożenie dla otoczenia. Profesjonalna firma sprawi, że relokacja maszyn będzie procesem przeprowadzonym sprawnie i nie tylko nie przyniesie żadnych kłopotów zleceniodawcy, ale również ograniczy działania z jego strony do niezbędnego minimum.

Kompleksowe przemieszczanie maszyn

Profesjonalne firmy oferują kompleksową usługę przenoszenia maszyn. W zakres ich oferty wchodzi m.in.:

– demontaż i przygotowanie ładunku do transportu
– załadunek z użyciem specjalistycznego sprzętu, np. HDS
– zabezpieczenie ładunku
– transport optymalną trasą
– rozładunek w miejscu docelowym
– ponowny montaż urządzeń, maszyn, linii produkcyjnych
– złomowanie i utylizacja zbędnych maszyn lub elementów

Zleceniodawcy relokacji maszyn mogą oczywiście wybrać interesujące ich usługi. Wiele firm oferujących te usługę jest przygotowanych na nietypowe zlecenia. W tej branży takie właśnie zlecenia zdarzają się bardzo często. Ponadto, firmy te kooperują w czasie całego procesu zarówno z załogą, jak i obsługą ze strony producenta przewożonych maszyn, jeśli jest to wymagane.

Zazwyczaj firmy transportowe oferujące przemieszczanie maszyn jak Suda Transportt relokacja maszyn, nie ograniczają terenu swojego działania, biorąc pod uwagę, że potrzeby klientów są bardzo zróżnicowane. Wiele z nich oferuje również transport transgraniczny. Formalności, jak pozwolenia, ubezpieczenia i inne również leżą w gestii firmy transportowej. Dzięki temu, zleceniodawca relokacji maszyn ma ich mniej po swojej stronie.

Budownictwo w Polsce

Praca w budownictwie to jednak nie tylko budownictwo przemysłowe,budownictwo drogowe czy mieszkaniowe.Praca w budownictwie to także renowacja i modernizacja zabytków i innych obiektów budowlanych. Niezbędni są również specjaliści BHP. Praca w budownictwie to także projekty architektoniczne tworzone przez biura projektowe. Rynek jest więc bardzo szeroki i czeka na niego dużo wyzwań i oczekiwań, którym będzie musiał sprostać.

Nie od dzisiaj wiadomo że w każdym kraju, Polska nie jest tu wyjątkiem, są lepiej i gorzej opłacane branże. W sektorze budownictwa najlepiej zarabiają oczywiście inżynierzy - warto przypomnieć, że w czasach PRL-u nie było to regułą, a bywało wręcz odwrotnie. Jednak nadal nie są to zadowalające stawki. Inżynier budowy zarabia średnio 4  tyś. zł, dla porównania średnia dla programisty wyniosła w 2014 roku 5600 zł. W branży budowniczej najlepiej w 2014 roku wypadli architekci - mogli się pochwalić zarobkiem około 4700 brutto, najniższą stawkę oferowano murarzom, było to średnio 2500 zł brutto. Jednak płace  w sektorze budowlanym ciągle idą w górę. Najwięcej zarabiają właściciele prywatnych firm, których jednak krępują inwestycyjnie wysokie podatki i niebotyczny jak na warunki europejskie ZUS.

Branża jednak ewidentnie staje na nogi, mimo kłód pod nogi rzucanych przez polski rząd i nieżyciowe ustawy. Należy ufać, że progres się utrzyma i będzie można swobodnie inwestować w Polsce, która stanowi miejsce atrakcyjne, nie tylko dla polskich, ale również dla zagranicznych inwestorów.

Budownictwo przemysłowe w Polsce przechodziło słabszy okres szczególnie na początku obecnej dekady i u schyłku poprzedniej. Podobnie przedstawiała się sprawa z budownictwem indywidualnym. Jednak obecnie ten specyficzny sektor budownictwa jakim jest budownictwo przemysłowe notuje z roku na rok widoczną poprawę.

Łączna wartość inwestycji w budownictwie przemysłowym stale rośnie. Budownictwo przemysłowe obejmuje swym zakresem inwestycje związane z energetyka, budowę rurociągów, magazynów i innych budynków przemysłowych oraz fabryk. W ostatnich latach budownictwo przemysłowe odnotowało zarówno wzrost popytu, jak i wzrost podaży. Inwestorzy mają możliwość wyboru wykonawców spośród wielu wyspecjalizowanych przedsiębiorstw.

Dość niedomagający polski system fiskalny sprawia, że duża część inwestorów z branży budownictwa przemysłowego ucieka za granicę. Zjawisko jest powszechne i jeśli rząd krajowy nie będzie potrafił zatrzymać polskich inwestorów, kapitał będzie stale odpływał.

Mimo że budownictwo przemysłowe w Polsce generuje ogromne zyski, straty ze względu na nieprzystępne przepisy prawa odstraszają potencjalnych kontrahentów i inwestorów. Ucieczka przed wysokimi składkami ZUS i podatkami osiągnęła już skalę niemalże masową. Do 2013 za granicę przeniosło się kilkadziesiąt tysięcy polskich przedsiębiorców.

Sektor budownictwa drogowego w Polsce daje pole do popisu inwestorom. Stan nawierzchni polskich dróg pozostawia wiele do życzenia. Sytuacja jednak powoli się polepsza. Coraz więcej dobrego, dzieje się w sferze budownictwa drogowego. Miejmy nadzieję, że ten trend się utrzyma.

Rokrocznie powstają nowe inicjatywy wspierające krajowe budownictwo drogowePrzykładowo polska placówka naukowa Instytut Badawczy Dróg i Mostów, za pomocą ekspertyz i konsultacji wspiera inwestycje, modernizacje oraz remonty dróg i mostów. Prace badawcze, a także wdrożeniowe realizują zakłady placówki. Są to między innymi zakład betonu, diagnostyki nawierzchni czy zakład technologii nawierzchni.

Kolejnym przykładem, jednak o innej specyfice, jest Unia Rynku Budowlano-Inwestycyjnego działająca na rzecz zmiany istniejących regulacji prawa aby były bardziej przyjazne dla inwestycji w budownictwie. Celem nadrzędnym Unii Rynku jest obniżenie kosztów budowy infrastruktury drogowej, kosztów budownictwa mieszkaniowego i innych, poprzez zminimalizowanie biurokracji i skrócenie czasu na uzyskanie niezbędnych pozwoleń.

Instytucji wspierających w taki czy inny sposób budownictwo drogowe i inne jego rodzaje, jest w Polsce bardzo dużo. Nie sposób nawet wspomnieć o wszystkich. Pokazuje to jednak najdobitniej, że jest to temat cieszący się żywym zainteresowaniem, a branża charakteryzuje się stałym progresem, mimo gorszych okresów, szczególnie na przełomie ustrojowym oraz na początku obecnej dekady.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*